Název předmětu | Ochrana obyvatel za mimořádných událostí |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/PBOO@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Úvod do studia. Legislativa ČR a její bezpečnostní systém. Vymezení pojmů. Integrovaný záchranný systém. Historie IZS v ČR. Koordinace složek IZS při společném zásahu. Úloha Policie ČR. Hasičský záchranný sbor ČR. Uplatnění zdravotnictví při mimořádné události. Prostředky individuální ochrany. Ochrana obyvatelstva v mimořádných situacích. Komunikace v krizových situacích. Krizové řízení. Specifika výuky ochrany obyvatelstva na 2st. ZŠ. Výukové metody ochrany obyvatelstva.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojmy ochrana obyvatel, mimořádná událost, IZS, - definovat pedagogické oblasti ochrany obyvatelstva, - rozdělit a charakterizovat mimořádné události, - vyjmenovat jednotlivé postupy v krizových situacích, - aplikovat získané vědomosti v praxi, - popsat systémy ochrany obyvatelstva a vysvětlit jejich koordinaci složek IZS v ČR, - popsat legislativu týkající se ochrany obyvatelstva, - vyjmenovat složky IZS a znát jejich uplatnění, - používat prvky individuální ochrany.
Po absolvování disciplíny budou studenti schopni objasnit význam a důležitost ochrany obyvatel za mimořádných událostí. Dále se budou orientovat v základních úkolech ochrany obyvatelstva (varování, ukrytí, evakuace, nouzové přežití) v souladu s požadavky v RVP a v modelových situacích ohrožení, nebezpečí i mimořádných událostí budou znát adekvátní způsoby chování a ochrany, včetně možné prevence. |
Předpoklady |
Absolvování disciplíny není podmíněno žádnými předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, zpracování interaktivní výukové prezentace na vybrané téma a její odevzdání do STAGu, přednes výukové prezentace. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |