Vyučující
|
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
-
Chrásková Marie, PaedDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zásady komunikace. Aktivní naslouchání. Empatie. Kongruence. Bezpodmínečné přijetí. Komunikace s problémovými klienty. Komunikace s agresivními klienty. Komunikace s depresivními klienty. Komunikace se suicidálními klienty. Komunikace s mlčenlivými klienty. Specifika komunikace s onkologickými nemocnými. Specifika komunikace s klienty na umělé plicní ventilaci. Specifika komunikace s ohledem na věkovou skladbu klientů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat zásady komunikace, - objasnit základní komunikační pojmosloví, - objasnit podstatu specifik komunikace s vybranými skupinami klientů ve zdravotnickém zařízení, - analyzovat rozdíly v komunikaci v rámci věkové skladby klientů.
Po absolvování předmětu je student schopen aplikovat získané vědomosti a znalosti v ošetřovatelském procesu v péči o nemocné.
|
Předpoklady
|
Předpokladem jsou předchozí znalosti a vědomosti z psychologie ohledně témat obecné komunikace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Požadavky na studenty budou sděleny vyučujícím na začátku výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
Vymětal, Š. (2009). Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada Publishing.
|