Vyučující
|
-
Hřivnová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
-
Cichá Martina, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řízení, organizace, formy a obsah pedagogických praxí. Koordinace průběhu praxí. Hospitace na praxi. Spolupráce se Střediskem pedagogických a odborných praxí (SPOP). Evaluace praxí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 23 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni (v návaznosti na předměty Pedagogická praxe I a Edukace k pedagogické praxi a její reflexe II): - definovat náplň pedagogických praxí, - vysvětlit organizaci a formy praxí, - dát do souvislosti náplň oborové didaktiky a pedagogických praxí, - použít vhodné formuláře k praxím, - obhájit si výstupy z praxí, - vytvořit sebeevaluační schéma z praxe.
shodné s cíli
|
Předpoklady
|
studium Učitelství výchovy ke zdraví
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
aktivní a 100% účast na předmětu
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇOVÁ, M. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4..
-
BOCHNÍČEK, Z., HALIŠKA, J. a kol. Na pomoc pedagogické praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6302-0..
-
DYTRTOVÁ, R., SANDANUSOVÁ, A. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: Tribun EU, 2010. ISBN 978-80-7399-947-6..
-
ŠVEC, V. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5..
|