Evidence-based Pedagogy (EBPed), objectives, visions and principle of using it in practice. Connection between EBPed and Evidence-based Healthcare (EBHC). Important world-wide organizations focusing on problematics of Evidence Based Practice (Joanna Briggs Institute, Cohrane, The Campbell Collaboration, Czech centre EBHC: Centrum excellence Joanna Briggs Institute). Difference between the importance of literary review and systematic review - products of secondary research. Process of creating the quantitative or qualitative concept of a systematic review. Principles of critical evaluation of the methodological quality and reliability rate of the studies, according to the scientific proof hierarchy in nursery care and other medical disciplines.
|
-
AROMATARIS E, MUNN Z (Editors). Joanna Briggs Institute Reviewer's Manual. The Joanna Briggs Institute, 2017. Available from: https://reviewersmanual.joannabriggs.org/.
-
BUŽGOVÁ, R., SIKOROVÁ, L. Ošetřovatelský výzkum a praxe založená na důkazech [i.e. důkazech] [CD-ROM]. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7368-694-9..
-
KLUGAR, M., ČÁP, J., KLUGAROVÁ, J., MAREČKOVÁ, J., ROBERSON, DN., KELNAROVÁ, Z. The personal active aging strategies of older adults in Europe: a systematic review of qualitative evidence. JBI Database of Systematic Reviews and Implementation Reports: 2016, roč. 14, č. 5, s. 193-257. ISSN 2202-4433..
-
KLUGAR, M. Systematická review ve zdravotnictví. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4782-7..
-
KLUGAROVÁ, J., KLUGAR, M., MAREČKOVÁ, J., HÁJEK, M. Metodologie tvorby systematických review: Efekt hyperbarické oxygenoterapie na úmrtnost pacientů po kraniotraumatu. Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie, 2015, roč. 78, č. 5, s. 555-561. ISSN 1210-7859..
-
KLŮZOVÁ KRÁČMAROVÁ, L., TAVEL, P. Rostoucí význam internetu jako prostředku k vyhledávání informací souvisejících se zdravím. E-psychologie (Praha). 2016, roč. 10, č. 1, s. 63-76..
-
MAREČKOVÁ, J., KLUGAROVÁ, J. Evidence-Based Health Care. Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015, 94 s. ISBN 978-80-244-4781-0..
-
MAREŠ, J. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23(4), 427?454. DOI: http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-427.
|