Název předmětu | Řízení v nelékařské zdrav. praxi |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/KNRN@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Management v ošetřovatelství - manažeři v ošetřovatelství (vrcholový, střední a liniový management). Motivace ošetřovatelského personálu, motivy pracovníků. Techniky motivování, nástroje motivování, kritika, odměňování. Charakteristiky týmu a vlastnosti týmu, specifika týmu ve zdravotnictví. Konflikty, diagnostika konfliktů, řešení konfliktů. Organizační kultura ve zdravotnictví. Management času. Management rizik ve zdravotnictví. Krizový management. Organizování ve zdravotnických zařízeních a organizační formy ošetřovatelské péče. Kvalita zdravotnických a ošetřovatelských služeb. Akreditace ve zdravotnictví - Spojená akreditační komise ČR a Akreditační standardy pro nemocnice. Standardy ošetřovatelské péče, indikátory kvality. Kompetence jednotlivých kategorií zdravotnických pracovníků dle platné legislativní normy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - specifikovat vrcholový, střední a liniový management v ošetřovatelství - popsat typy motivace a motivy ošetřovatelského personálu, techniky a nástroje motivování, kritiky a odměňování - uvést specifika zdravotnického týmu včetně kompetencí jednotlivých kategorií zdravotnických pracovníků - charakterizovat příklady konfliktů, jejich diagnostiku a řešení a organizační kulturu ve zdravotnictví - informovat o problematice managementu času, rizik a krizovém managementu ve zdravotnictví - definovat kvalita zdravotnických a ošetřovatelských služeb - popsat akreditace ve zdravotnictví a Akreditační standardy pro nemocnice.
studenti jsou schopni intpretovat poznatky k tematům předmětu |
Předpoklady |
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Studenti vypracují na podkladě studia zadané literatury prezentaci ke zvolenému tématu. Zápočet bude udělen na podkladě správně vypracované a odevzdané prezentace. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |