Název předmětu | Péče o nemocné, domácí péče |
---|---|
Kód předmětu | KAZ/BKNEQ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Vymezení pojmu ošetřovatelství. Historie ošetřovatelství a ošetřovatelského školství; filosofie ošetřovatelství, jeho současné pojetí, organizace a řízení ošetřovatelských služeb v ;ošetřovatelský proces, jeho charakteristika, jednotlivé fáze (anamnestika, diagnostika, plánování, realizace a vyhodnocování ošetřovatelské péče) a ošetřovatelská dokumentace; teorie lidských potřeb a potřeby nemocných; komunikace v ošetřovatelství; filosofie domácí péče, její historie a současný profil agentur domácí péče v ČR; zakládání, zdroje a financování agentur domácí péče; personalistika a materiálně - technické vybavení agentur domácí péče; práce s klientem v rámci agentury domácí péče; filosofie, historie a formy hospicové péče;péče o klienta hospice se zaměřením na jeho biopsychosociální a spirituální potřeby.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení
|
Výstupy z učení |
Předmět se zabývá teoretickou i praktickou přípravou studenta na základní péči o nemocné se zaměřením na domácí péči.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem ošetřovatelství, jeho historii a filozofii, - charakterizovat ošetřovatelský proces a jeho jednotlivé fáze, - kategorizovat lidské potřeby, - zdůvodnit specifika komunikace s klientem, - vysvětlit podstatu a fungování Agentur domácí péče, - popsat historii a formy hospicové péče. |
Předpoklady |
Zvládnutí učiva z navazujících zdravovědných předmětů.
KAZ/BKMDQ ----- nebo ----- KAZ/BKPMD |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
aktivní účast na cvičeních, vypracování seminární práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (BB18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání minor (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |