Vyučující
|
-
Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do speciální pedagogiky a základní terminologické vymezení. 1.- 5. Jednotlivé speciálněpedagogické disciplíny. 6. Systém komplexní rehabilitace. Terapeuticko-formativní přístupy (léčebná pedagogika) ve speciální pedagogice. 7. Organizační zakončení předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je získání základních znalostí v oblasti speciální pedagogiky u studentů oboru Fyzioterapie.
Student se orientuje v základní speciálně pedagogické terminologii. Je schopen kriticky komparovat odbornou speciálně pedagogickou literaturu. Získává kompetence pro přenos základních informací o postižení do oblasti kineziologické a kinantropologické.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Seminární práce
80% docházka Zápočtový test Seminární práce v oblasti fyzioterapie a speciálního školství
|
Doporučená literatura
|
-
Pipeková, J., & Vítková, M. (2001). Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido.
-
Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
|