Vyučující
|
-
Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek (přednášky jsou hromadné, jsou určeny pro všechny studenty zapsané v daném semestru) 1. Úvod do aplikovaných pohybových aktivit (APA). 2. Sport osob se speciálními potřebami. 3. Tělesná výchova osob se speciálními potřebami. 4. Volnočasové pohybové programy pro osoby se speciálními potřebami. 5. Kompetence v APA, studijní programy v ČR a zahraničí v APA, organizace v APA, studijní zdroje v APA, sítě APA v ČR a zahraničí, příklady dobré praxe v APA. Témata seminářů (studenti se zapíší do vypsaných seminárních skupin - dle svých časových možností) 1. APA osob se zrakovým postižením, výběr pohybových aktivit osob se ZP. 2. APA osob s tělesným postižením, výběr pohybových aktivit osob s TP. 3. APA osob s mentálním postižením, APA osob s kombinovaným postižením. 4. APA osob se sluchovým postižením. 5. Závěrečný seminář (po seminárních skupinách) - zápočtový test (písemný) + prezentace projektu. - Přednášky jsou 2hodinové, semináře 3hodinové, závěrečný seminář 4hodinový.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Představit aplikované pohybové aktivity jako kinantropologickou vědní disciplínu. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Student je po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice aplikovaných pohybových aktivit a je schopen je realizovat v prostrědí školském, sportovním a volnočasovém.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány žádné předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
1. 80% docházka 2. Projekt - Skupinová (4-5 členná skupina) prezentace v Powerpointu + případné přílohy (dle zadání vyučujícího). 3. Písemný test Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty)
|
Doporučená literatura
|
-
Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Janečka, Z., Ješina, O., et al. (2007). Vybrané outdoor aktivity jinak zrakově disponovaných osob v letní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ješina, O. (2007). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., Nekudová, B., Němcová, D., Rybová, L., & Štěrbová, D. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Válková, H. (2000). Skutečnost nebo fikce?. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Vyhlídal, T., & Janečka, Z. (2012). Vstupte prosím, aneb, Společně v pohybu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|