Vyučující
|
-
Janečka Zbyněk, PaedDr. Ph.D.
-
Kudláček Martin, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie péče o jinak zrakově disponované. Anatomicko fyziologická postata vidění. Vývoj zrakového vnímání. Kompenzační pomůcky. Vývoj osobnosti se zrakovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Charakteristika tyflopedie, historie péče o ZP, klasifikace zrakových vad a kontraindikací pro tělelesnou výchovu a sport, komplexní péče o zrakově postižené, osobnost zrakově postiženéhoi, základy bodového písma, socializace, resocilizace a integrace ZP.
Teoretický vhled do oblasti tyflopedie. Znalost anatomicko fyziologických determinant vidění včetně indikací a kontraindikací zrakových vad. Orientace v různých typech kompenzačních pomůcek pro jinak zrakově disponované osoby. Znalost systému péče o jinak zrakově disponované osoby v ČR.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast ve výuce Zpracování zadané seminární práce Absolvování kolokvia
|
Doporučená literatura
|
-
Květoňová-Švecová, L. Oftalmologie. Olomouc: UP v Olomouci. 2000.
-
Ludvíková, L. Tyflopedie 1. Olomouc: UP v Olomouci. 1988.
-
Ludvíková, L. Tyflopedie 2. Olomouc: UP v Olomouci. 1989.
|