Vyučující
|
-
Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika dlouhodobého onemocnění 1. Etika a komunikace v práci s osobami dlouhodobě nemocnými. 2. Specifika životního stylu a kvality života osob dlouhodobě nemocných. 3. Využití aplikovaných pohybových aktivit u cílové skupiny. 4. Příklady dobré praxe 5. Představení organizací, nadačních fondů, projektů v oblasti APA v ČR. 6. Plánování, realizace a evaluace projektu - pohybového volnočasového programu pro děti s dlouhodobým onemocněním
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student rozvíjí znalost problematiky osob s dlouhodobým onemocněním. Důraz je kladen na problematiku dětí dlouhodobě nemocných s akcentem na aplikované pohybové aktivity.
Student je po absolvování předmětu schopen se orientovat v tématu osob dlouhodobě nemocných. Je připraven realizovat volnočasové programy nejen pohybového charakteru s touto cílovou skupinou. Je znalý kontraindikací včetně možných rizik a umí je při realizaci programů zohlednit.
|
Předpoklady
|
Zájem o problematiku osob s dlouhodobým onemocněním.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. Aktivní účast ve výuce. 2. Zpracování daného tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H.
|