Předmět: Inclusive and Adapted Physical Education

« Zpět
Název předmětu Inclusive and Adapted Physical Education
Kód předmětu KAT/@IAPA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Introduction - f.e. PAPTECA model, ICF 2001 model (2 lectures). 2. Conditions for inclusive physical education in general schools. Principles of adaptations. (2 lectures) 3. Advocacy and legislation. 4. EUSAPA model - competencies for teaching in APE. 10 reccomandation in APA. 5. APA sport and their possition into the system of sport general. 6. Assessment and evaluation in inclusive settings. 7. Intervention planning - model of 10 steps. 8. Curriculum development - IEP. 9. In service training and life-long learning. Cooperation. 10. Inclusion models of change for adapted physical education. (2 lectures) - practise.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 23 hodin za semestr
Výstupy z učení
Aim of the course is to provide insight and understanding of physical education for students with special educational needs in inclusive physical education and in inclusion APA sports in a system of sports (general), inclusion in society through the APA, specifik life style of people with special needs.
Předmět rozvíjí profesní kompetence pro vedení inkluzivního procesu ve školní TV, volnočasových aktivitách a sportu. Představuje základní východiska pro pedagogické působení a úvahy spojené s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů (vzdělávací oblast) a individuálních cílů (sociální oblast).
Předpoklady
Základním předpokladem je pozitivní přístup k inkluzívnímu přístupu ke společnosti bez mimořádných předsudků a negativní přístup k lidem se zdravotním postižením. Dále základní znalosti z psychologie, sociologie, historie a pedagogiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

1. Active participation in 80% of lectures and seminars. 2. PPT presentation - inclusion in my country (legislation, history, limits). 3. 1 page review of selected articles - inclusion in APA (APAQ, EUJAPA). 4. Introducing of the book or methodological materials (f.e. "Australian cards") focused on inclusion of APA. 5. Microteaching in selected activity. 6. Final exam - feed back and discussion about the 2-5 (upon).
Doporučená literatura
  • Block, M. E. (2007). A teacher's guide to including students with disabilities in general physical education. Baltimore: Paul H. Brookes Pub.
  • Downs, P. Inclusion Club special report. (2011). Where opportunity knocks.. Inclusion Club special report.
  • Goosey-Tolfrey, V. Ed. (2010). Wheelchair Sport: A complete guide for athletes, coaches, and teachers.. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Kudláček, M. et al. (2010). European Standards in Adapted Physical Activities. Olomouc: Palacky University.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation and sport. Boston ; New York ; London: McGraw-Hill.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. Boston: McGraw-Hill.
  • Winnick, J. P. (Ed.). (2011). Adapted physical education and sport. Champaign: Human Kinetics.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (10) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní