Vyučující
|
-
Reich Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řešená témata: 1. Vstup do studia specializace (organizace výuky, požadavky trenérského řádu ČBF, cíle, úkoly, terminologie, literatura, informační zdroje), 2. Specifika tréninku juniorů a dospělých (od 16 let), 3. Didaktika herních činností a herních kombinací u "perimetrových i podkošových hráčů, 4. Moderní řešení herních kombinací a jejich zapracovávání do herního konceptu týmu 5. Herní systémy vrcholových evropských týmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 53 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 0 hodin za semestr
- Exkurze
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je součástí cyklu předmětů Sportovní specializace - basketbal (1-4), jehož kompletní absolvování vede k získání licence "B". Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dorosteneckého a juniorského basketbalu z pohledu didaktiky basketbalu, kineziologie, psychologie a didaktiky sportovního tréninku. Toto období pak odpovídá trenérské licenci - " Trenér basketbalu III". Úspěšný absolvent bude moci působit u družstev v extralize a lize U17 a U19 a 1. lize dospělých, zároveň automaticky získá i licenci TVB.
Úspěšný absolvent bude moci působit u družstev v extralize a lize U17 a U19 a 1. lize dospělých, zároveň automaticky získá i licenci TVB.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětech SPB1, SPB2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a přednáškách, 1x prezentace (20 hod.) 1x seminární práce (36 hod.) hod.) 1x praktický výstup (12 1x překlad odborného textu z anglického jazyka (20 hod.) 26 x praxe v klubu - 6 tréninkových jednotek jako náslech a 7 tréninkových jednotek student povede (52 hod.)
|
Doporučená literatura
|
-
Atkins, K. (2004). Basketball offenses & plays. Champaign: Human Kinetics.
-
Brown, D. H. (2007). A Basketball Handbook. AuthorHouse.
-
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (2007). Přehledná studie o vývoji a současném stavu zkoumání herního výkonu a jeho osvojování. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Hoffman, J. (2002). Physiological aspects of sport training and performance. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Lee, E. B., Ferrigno, V. A., & Santana, J. C. (2000). Training for speed, agility and quickness. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Mačura, P. (2007). Výskum v basketbale v Slovenskej republike od roku 1990. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
McKeag, D. B. (2003). Basketball. Malden, Mass: Blackwell Science.
-
Pauletto, B. (1994). Strength training for basketball. Champaign (IL): Human Kinetics.
-
Sigmon, Ch. (2003). 52-week basketball training. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Velenský, M. (2008). K některým problémům rozvoje herního výkonu v basketbalu dětí a mládeže (s přihlédnutím k tendenci v České republice). In J. Dovalil & M. Chalupecká (Eds) . Současný sportovní trénink. Sborník příspěvků z konference. Praha: Univerzita Karlova.
-
Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum.
-
Velenský, M. (1999). Street-ball: sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš. Praha: Olympia.
-
Wooten, M., & Gilbert, D. (1992). Coaching basketball successfully. Champaign (IL): Leisure Press.
|