Předmět: Sportovní specializace 3 - atletika

« Zpět
Název předmětu Sportovní specializace 3 - atletika
Kód předmětu KAS/SPAT3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
  • Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
  • Machová Iva, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Michal, Mgr.
Obsah předmětu
- historie atletiky - Teorie pohybové přípravy mládeže 12-16 let - Odlišnosti tréninku mužů a žen - Teorie rozvoje rychlosti se specializací na sprinty - Teorie rozvoje síly se specializací na vrh a hody - Teorie rozvoje vytrvalosti se specializací na vytrvalostní běhy - Teorie rozvoje koordinace - Teorie rozvoje flexibility - Teorie plánování RTC pro mládež 12-16 let - Teorie plánování mikrocyklů, makrocyklů - Teorie plánování TJ

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu SPAT 1-4, KSPA 1-4 je poskytnout studentům hlubší poznatky z atletického tréninku dětí a mládeže v oblasti rozvoje rychlostních, silových, koordinačních a vytrvalostních schopností. Předmět je třetím ze série předmětů specializace se zaměřením na atletiku, kde studenti mají možnost postupně získávat trenérskou kvalifikaci - trenér atletiky.
Základy vedení tréninku pro širší specializaci v jednotlivých disciplínách (běhy, skoky, vrh a hody). Vedení atletického tréninku se specializací mládeže 12-16 let.
Předpoklady
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětu SPAT2 nebo KSPA2
KAS/SPAT2

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce

Aktivní účast na výuce, seminární práce, vytvoření a realizace ukázkové tréninkové jednotky na vybrané téma.
Doporučená literatura
  • Dostál, E. (1985). Didaktika školní atletiky. Praha: UK.
  • Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
  • Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
  • Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
  • Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada Publishing.
  • Prukner, V., & Machová, I. (2012). Didaktika atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
  • Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
  • Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
  • Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
  • Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní