Vyučující
|
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Michal, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- praktický nácvik rozvoje rychlosti 3h - praktický nácvik rozvoje síly 3h - praktický nácvik rozvoje vytrvalosti 3h - praktický nácvik rozvoje koordinace 3h - praktický nácvik rozvoje flexibility 3h - praktický nácvik plánování TJ 5h - rozbor hodin v atletických přípravkách 6x
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Exkurze
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu SPAT 1-4, KSPA 1-4 je poskytnout studentům hlubší poznatky z atletického tréninku dětí a mládeže v oblasti rozvoje rychlostních, silových, koordinačních a vytrvalostních schopností. Předmět je druhým ze série předmětů specializace se zaměřením na atletiku, kde studenti mají možnost postupně získávat trenérskou kvalifikaci - trenér atletiky.
Student po absolvování předmětu dokáže aplikovat tréninkový plán pro atletické přípravky a prakticky zvládá nácvik základních pohybových dovedností u dětí mladšího školního věku - běh, hod, skok.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětu SPAT1 nebo KSPA1
KAS/SPAT1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Absolvování náslechů v atletických přípravkách, plánování a vedení hodin v atletické připravce pod dozorem.
|
Doporučená literatura
|
-
Dostál, E. (1985). Didaktika školní atletiky. Praha: UK.
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada Publishing.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2012). Didaktika atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|