Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní způsoby odbití, herní činnosti jednotlivce, průpravné hry v menších celcích, hra v plném počtu hráčů (v šestkách), individuální a týmový herní výkon, pravidla volejbalu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Zvládnutí pohybové činnosti ve volejbalu z hlediska teorie, dovedností i didaktických přístupů. Základy volejbalu a pravidla hry. Praktické zvládnutí herního výkonu chápaného jako suma herních dovedností realizovaných v utkání.
Po absolvování předmětu student ovládá základní způsoby odbití a herní činnosti ve volejbalu a je schopen participovat na týmovém herním výkonu.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na cvičeních (100%). Splnění 3 praktických dovednostních kontrolních cvičení. Zpracování seminární práce, splnění testu z pravidel volejbalu.
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy: Zpravodaj ČVS, Coach, IVT.
-
Haník, Z., & Lehnert, M. (2004). Volejbal. [Praha]: Český volejbalový svaz.
-
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Kaplan, O., Zoula, V., & Buchtel, J. (1989). Didaktika volejbalu ve školní tělesné výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Matěj, J. (1991). Nácvik základních způsobů odbíjené u začínajících hráčů. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Papageorgiou, A., & Spitzley, W. (2002). Volleyball - a handbook for coaches and players. Oxford: Mayer & Mayer.
|