Předmět: Házená B

« Zpět
Název předmětu Házená B
Kód předmětu KAS/SHHAB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přihrávání + chytání, utkání házené. Uvolnění bez míče, utkání házené. Uvolnění s míčem, utkání házené. Střelba, utkání házené. Osobní obrana, utkání házené. Miniházená+ průpravné hry, utkání házené. Rychlý útok, utkání házené. Útočné kombinace, utkání házené. Obranné kombinace, utkání házené. Průpravné hry, utkání házené.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 1 hodina za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je, že se studenti zdokonalí v základních herních činnostech v házené. Studenti budou umět využívat metodicko-organizační formy ve výuce házené a v rámci didaktických výstupů se zdokonalí ve vyučovacím procesu.
Student získá komplexní způsobilost k pochopení podstaty herního výkonu v házené z hlediska vědomostí a praktických dovedností (individuální činnosti jednotlivce, herní kombinace a herní systémy).
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu Házená.
KAS/DIHA
----- nebo -----
KAS/KDIHA
----- nebo -----
KAS/SHHA

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Aktivní účast ve výuce. Didaktický výstup a seminární práce na zadané téma. Rozhodování utkání.
Doporučená literatura
  • (1994). Minihandball project guide. Wien: EHF.
  • (2004). Minihandball. Wien: EHF.
  • Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bon, M. (2001). Mali rukomet. Ljubljana.
  • Brack, R. (2002). Sportspielspezifische Ttrainingslehre. Feldhaus.
  • Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
  • Český svaz házené. (2007). Pravidla házené : platné od 1. srpna 1997. Praha: ČSH.
  • Dovalil, J. et al. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
  • Eggers, E. (2004). Handball. Gettingen: Die Werkstatt.
  • Emrich, A. (2007). Spielend Handball Lernen in Schule und Verein. Wiebelsheim: Limpert.
  • Grage, W. (2008). Handballtraining: trainieren - spielen - gewinnen. Aachen: Meyer & Meyer.
  • Hianik, J. (2010). Vzťah ukazovateľov herného výkonu družstva k výsledku zápasu v hádzanej. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave.
  • Jančálek, S., Táborský, F., & Šafaříková, J. (1990). Házená : (teorie a didaktika). Praha: SPN.
  • Kolodziej, Ch. (2003). Richtig Handball. München: Blv Verlagsgesellschaft.
  • König, S. (2002). Handball Unterichten. Schorndorf: Hofmann.
  • Liška, V. (2005). Brankář v házené. Praha: Professional Publishing.
  • Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing.
  • Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
  • Perič, T. (2012). Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Praha: Grada Publishing.
  • Schmidt, P. (2010). Flere h?ndboldtips: 626 traenings?velser til h?ndbold. Kobenhavn: Skriveforlaget.
  • Šafaříková, J. (1998). Házená. Praha: NS Svoboda.
  • Trosse, H. (2006). Handbuch für Handball. Aachen: Meyer& Meyer.
  • Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
  • Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Ochrana obyvatelstva (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a speciální pedagogiku (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (2016) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova pro vzdělávání maior (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a ochranu obyvatelstva (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019a) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní