Vyučující
|
-
Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Téma: Zápočtové požadavky, seznámení s pravidly házené, rozdělení hráčských postů, přihrávání+ střelba. 2) Téma: Útočné a obranné činnosti jednotlivce, obranný systém osobní obrany. 3) Téma: Hra spojky z hlediska obrany a útoku. 4) Téma: Hra křídla z hlediska obrany a útoku. 5) Téma: Hra pivota a postu z hlediska obrany a útoku. 6) Téma: Brankářské činnosti. 7) Téma: Rychlý útok - z hlediska obrany a útoku a protiútok. 8) Téma: Postupný útok a obrna proti němu (útočné a obranné systémy). 9) Téma: Beachhandball. 10) Téma: Miniházená 4+1, školní soutěže pořádané AŠSK v házené. 11) Téma: Praktické zápočty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace
- Exkurze
- 3 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 17 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby student zvládl základní herní činnosti, vyskytující se v házené. Student bude znát teorii o jednotlivých herních postech, pravidla házené, základní informace o plážové házené a házené na vozíku.
Student získá komplexní způsobilost k pochopení podstaty herního výkonu v házené z hlediska vědomostí (pravidla házené) a praktických dovedností (Individuální činnosti jednotlivce, herní kombinace a herní systémy). Tyto poznatky a dovednosti využije jako budoucí učitel při výuce tělesné výchovy na ZŠ a SŠ, případně ve volnočasových aktivitách dětí.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Aktivní účast ve cvičeních, splnění praktických kontrolních cvičení (5 hodů na branku, útočná akce jednotlivce), herní výkon v utkání, pravidla házené ověřená testem, protokol o pozorování utkání.
|
Doporučená literatura
|
-
(1994). Minihandball project guide. Wien: EHF.
-
Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Bon, M. (2001). Mali rukomet. Ljubljana.
-
Český svaz házené. (2007). Pravidla házené : platné od 1. srpna 1997. Praha: ČSH.
-
Dovalil, J. et al. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
-
Grage, W. (2008). Handballtraining: trainieren - spielen - gewinnen. Aachen: Meyer & Meyer.
-
Hianik, J. (2010). Vzťah ukazovateľov herného výkonu družstva k výsledku zápasu v hádzanej. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave.
-
Jančálek, S., Táborský, F., & Šafaříková, J. (1990). Házená : (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Liška, V. (2005). Brankář v házené. Praha: Professional Publishing.
-
Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing.
-
Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
-
Perič, T. (2012). Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Praha: Grada Publishing.
-
Schmidt, P. (2010). Flere h?ndboldtips: 626 traenings?velser til h?ndbold. Kobenhavn: Skriveforlaget.
-
Šafaříková, J. (1998). Házená. Praha: NS Svoboda.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada.
|