Předmět: Sportovní specializace 7 - házená

« Zpět
Název předmětu Sportovní specializace 7 - házená
Kód předmětu KAS/SHA7
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Herní výkon v utkání. Diagnostika herního výkonu v utkání. Diagnostika tréninkové jednotky. Příprava na tréninkovou jednotku. Moderní trendy ve výzkumu házené a sportovních her. "Small side games" v házené. "Repeated sprint ability" v házené.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou diagnostiky a hodnocení herního výkonu v házené, seznámit s novými trendy ve výzkumu sportovních her.
Student si prohloubí informace týkající se herního výkonu v utkání házené, přípravy na tréninkovou jednotku, praktické dovednosti při tréninku házené, bude umět připravit kondiční přípravu v házené. Bude schopen provést diagnostiku kondiční připravenosti hráčů a hráček házené.
Předpoklady
Absolvování Sportovní specializace házené 4.
KAS/SHA6

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Aktivní účast ve cvičeních, seminární práce, didaktický výstup, překlad z angličtiny.
Doporučená literatura
  • (1994). Minihandball project guide. Wien: EHF.
  • Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bon, M. (2001). Mali rukomet. Ljubljana.
  • Dovalil, J. et al. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
  • Dovalil, J., Choutka, M., Svoboda, B., Hošek, V., Perič, T., Potměšil, J., Vránová, J., & Bunc, V. (2009). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
  • Grage, W. (2008). Handballtraining: trainieren - spielen - gewinnen. Aachen: Meyer & Meyer.
  • Griffin, L. L., & Butler, J. (2005). Teaching games for understanding: theory, research, and practice. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Hianik, J. (2010). Vzťah ukazovateľov herného výkonu družstva k výsledku zápasu v hádzanej. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave.
  • Jančálek, S., Táborský, F., & Šafaříková, J. (1990). Házená : (teorie a didaktika). Praha: SPN.
  • Lee, E. B., Ferrigno, V. A., & Santana, J. C. (2000). Training for speed, agility and quickness. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Mitchell, S. A., Oslin, J. L., & Griffin, L. L. (2005). Teaching sport concepts and skills: a tactical games approach. Champaign, ILL: Human Kinetics.
  • Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing.
  • Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
  • Perič, T. (2012). Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Praha: Grada Publishing.
  • Schmidt, P. (2010). Flere h?ndboldtips: 626 traenings?velser til h?ndbold. Kobenhavn: Skriveforlaget.
  • Šafaříková, J. (1998). Házená. Praha: NS Svoboda.
  • Tomajko, D., & Dobrý, L. (2002). Didaktické styly a metodicko-organizační formy jako základ vyučování pohybových her. Tělesná výchova a sport mládeže. 68(4), 26-33.
  • Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
  • Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada.
  • Wooten, M., & Gilbert, D. (1992). Coaching basketball successfully. Champaign (IL): Leisure Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň ZŠ a SŠ se specializacemi (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -