Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Observation, Demonstration, Training in job and motor Skils, Grafic and Art Activities, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Preparation for the Course Credit
- 15 hours per semester
- Semestral Work
- 35 hours per semester
- Excursion
- 29 hours per semester
- Attendace
- 26 hours per semester
- Homework for Teaching
- 30 hours per semester
|
-
(1994). Minihandball project guide. Wien: EHF.
-
(2004). Minihandball. Wien: EHF.
-
Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Bon, M. (2001). Mali rukomet. Ljubljana.
-
Brack, R. (2002). Sportspielspezifische Ttrainingslehre. Feldhaus.
-
Butler, J. (2003). Trampoty s rodom: feminizmus a podrývanie identity. Bratislava: Aspekt.
-
Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
-
Český svaz házené. (2007). Pravidla házené : platné od 1. srpna 1997. Praha: ČSH.
-
Dovalil, J. et al. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
-
Dovalil, J., Choutka, M., Svoboda, B., Hošek, V., Perič, T., Potměšil, J., Vránová, J., & Bunc, V. (2009). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
-
Eggers, E. (2004). Handball. Gettingen: Die Werkstatt.
-
Emrich, A. (2007). Spielend Handball Lernen in Schule und Verein. Wiebelsheim: Limpert.
-
Fink, D., & Johns, R. Ch. (2000). Drills for speed, agility, and quickness [Instructional picture]. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Grage, W. (2008). Handballtraining: trainieren - spielen - gewinnen. Aachen: Meyer & Meyer.
-
Griffin, L. L., & Butler, J. (2005). Teaching games for understanding: theory, research, and practice. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Hianik, J. (2010). Vzťah ukazovateľov herného výkonu družstva k výsledku zápasu v hádzanej. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave.
-
Jančálek, S., Táborský, F., & Šafaříková, J. (1990). Házená : (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Kolodziej, Ch. (2003). Richtig Handball. München: Blv Verlagsgesellschaft.
-
König, S. (2002). Handball Unterichten. Schorndorf: Hofmann.
-
Krause, J. V., Meyer, D., & Meyer, J. (1999). Basketball skills & drills. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Lee, E. B., Ferrigno, V. A., & Santana, J. C. (2000). Training for speed, agility and quickness. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Liška, V. (2005). Brankář v házené. Praha: Professional Publishing.
-
Mitchell, S. A., Oslin, J. L., & Griffin, L. L. (2005). Teaching sport concepts and skills: a tactical games approach. Champaign, ILL: Human Kinetics.
-
Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing.
-
Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
-
Perič, T. (2012). Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Praha: Grada Publishing.
-
Schmidt, P. (2010). Flere h?ndboldtips: 626 traenings?velser til h?ndbold. Kobenhavn: Skriveforlaget.
-
Šafaříková, J. (1998). Házená. Praha: NS Svoboda.
-
Trosse, H. (2006). Handbuch für Handball. Aachen: Meyer& Meyer.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada.
|