Vyučující
|
-
Dub Jiří, Mgr.
-
Neuls Filip, Mgr. Ph.D.
-
Viktorjeník Dušan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metodika nácviku a zdokonalování techniky plaveckých způsobů, startů a obrátek. Hodiny jsou také zaměřeny na nácvik dalších pohybových dovedností (potápění, záchrana tonoucího)..
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získat nové poznatky a praktické dovednosti z oboru teorie a didaktika plavání. Nácvik plaveckých způsobů prsa, kraul, znak a motýlek - vlnění. Nácvik startů a obrátek jednotlivých plaveckých způsobů. Student se seznámí se základy branného a užitého plavání, základy první pomoci a záchrany tonoucího,skoky a pády.
Student - získá praktické zkušenosti se všemi plaveckými způsoby, - ukáže správnou techniku plaveckých způsobů prsa, znak a kraul, - rozpozná hrubé chyby a nedostatky v technice plaveckých způsobů, zná způsoby jejich odstranění.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- aktivní účast ve vyučovacích jednotkách - splnění praktických zápočtových požadavků - uplavat 200 m jedním plaveckým způsobem (prsa, kraul nebo znak)ve stanoveném časovém limitu a správnou technikou, - uplavat 20 m pod vodou, - vylovit předmět ze 3 m, - startovní skok, - předvést záchranu tonoucího.
|
Doporučená literatura
|
-
Bank, L. (1991). Plavecký výcvik. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Bělková-Preislerová, T. (1987). Didaktika plavání. Praha: Univerzita Karlova.
-
Čechovská, I., & Miler, T. (2008). Plavání. Praha: Grada Publishing.
-
Čechovská, I., & Miler, T. (2001). Plavání. Praha: Grada.
-
Hofer, Z. et al. (2000). Technika plaveckých způsobů. Praha: Univerzita Karlova.
-
Hoch, M. et al. (1987). Plavání: teorie a didaktika. Praha: SPN.
-
Knobová, P., & Svozil, Z. (1997). Hry a pohybové činnosti ve vodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Miler, T. (1984). Branně tělovýchovné aktivity: plavání ve ztížených podmínkách a záchrana tonoucích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Svozil, Z. (1992). Didaktika plavání pro 2. stupeň základní školy. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
-
Talpa, J. (1990). Sportovní příprava VII: plavání : plavecký výcvik žáků ZŠ. Olomouc: Rektorát Univerzity Palackého.
|