Vyučující
|
-
Formánková Soňa, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Termín praxe, cvičný učitel. Rozdělení práce, náslechy, výstupy - zaslání rozvrhu odpovědným osobám. Náslechy - sledování činnosti učitele. Příprava vyučovací jednotky TV, struktura organizační formy. Zpětná vazba na vyučovanou jednotku. Výkaz učitelské praxe, posouzení praktikanta. Portfolio materiálů k praxi. Osobní hodnocení praxe, reflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je získat zkušenost s organizací, metodami, postupy v tělesné výchově nebo pohybových aktivitách dětí mladšího školního věku.
Po absolvování předmětu studenti dokáží vytvářet pohybové programy pro mladší školní věk a vést hodiny tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, zvýší pedagogicko-psychologické kompetence nezbytné pro profesi učitele, která je dána zákonem 563/2004 Sb. v platném znění.
|
Předpoklady
|
Poznatky z dalších předmětů studijního plánu orientovaných na pedagogiku a didaktiku tělesné výchovy. Navazuje zejména na souvislou praxi učitelskou z prvního ročníku magisterského programu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Absolvování souvislé učitelské praxe v průběhu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Hunterová M. a kol. (1999). Účinné vyučování v kostce. Praha Portál.
-
KOLLARIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál.
-
Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
|