Předmět: Didaktika nádstavbové atletiky

« Zpět
Název předmětu Didaktika nádstavbové atletiky
Kód předmětu KAS/KDINA
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valenta Michal, Mgr.
  • Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Metodika nácviku a zdokonalování atletických disciplín. Pro názornější pochopení techniky jsou prováděny analýzy videosekvencí profesionálního i studentského provedení atletických disciplín.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je praktické a teoretické osvojení dalších atletických disciplín (rozšiřující atletika), tj. techniky překážkových běhů, hodu oštěpem a rozvoj rychlostní vytrvalosti.
Studenti jsou obeznámeni s technikou překážkových běhů, hodu oštěpem a s metodami a technikami rozvoje rychlostní vytrvalosti.
Předpoklady
Předpokládá se, že v předcházejícím (Bc.) studiu získali studenti základní vědomosti a dovednosti v základních atletických disciplínách.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Zápočet je udělován za splnění výkonnostních požadavků a zvládnutí daných pohybových dovedností. Tento předmět je zakončen zkouškou (praktickou) jejíž součástí je úspěšné absolvování atletického víceboje (atletický sedmiboj - ženy, osmiboj - muži). a) Dovednosti: - zvládnutí techniky překážkového běhu (tříkrokový rytmus), - zvládnutí švihové techniky běhu v zatáčce - zvládnutí techniky pětidobého odhodového rytmu při hodu oštěpem. b) Výkonnost Překážkové běhy a hry, nácvik a rozvoj překážkářského rytmu a techniky běh na 60 m přek. 10,8 s (M) 12,5 s (Ž) Rozvoj švihové techniky běhu v zatáčce běh na 400 m 1:08 min (M) 1:20 min.(Ž) Hod oštěpem (800/600g)- nácvik pětidobého odhodového rytmu 25,00 m (M) 19,00 m (Ž) Přebor UP v atletice (hala, dráha, přespolní běh): aktivní účast v soutěži jako pořadatel či rozhodčí Talentová přijímací zkouška na FTK UP: aktivní účast v soutěži jako pořadatel či rozhodčí Atletický sedmiboj (ženy) - bodový součet v disciplínách: běh na 100 m př., koule, výška, běh na 200 m, dálka, oštěp, běh na 800 m Atletický osmiboj (muži) - bodový součet v disciplínách: běh na 100 m, dálka, koule, běh na 400 m, běh na 100 m přek., výška, oštěp, běh na 1500 m Hodnocení - MUŽI: 3200 b. - A 3000 b. - B 2800 b. - C 2600 b. - D 2400 b. - E Hodnocení - ŽENY: 2450 b. - A 2300 b. - B 2100 b. - C 1900 b. - D 1750 b. - E
Doporučená literatura
  • Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
  • Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
  • Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
  • Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
  • Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
  • Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
  • Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
  • Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a ochranu obyvatelstva (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova se zaměřením na vzdělávání a speciální pedagogiku (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019a) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní