Vyučující
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka obsahuje: - metodika základního výcviku Inline bruslení (pády, brzdy, jízda vpřed, vzad, zatáčení), - absolvování závodu v Inline bruslení "Olomoucká Inline brusle", - metodika nácviku a zdokonalování základů bruslení na ledě (pády, brzdy, jízda vpřed, vzad, zatáčení), - trénink ledního hokeje, - trénink tanců na ledě v párech, - základy krasobruslení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti v tomto předmětu osvojí základní techniku bruslení, vybrané prvky krasobruslení a základy ledního hokeje. Dále získají bezpečnostní návyky při výuce bruslení, seznámí se s pravidly ledního hokeje a krasobruslení a také metodické postupy při nácviku základní techniky bruslení. Dalším cílem předmětu je získat bezpečnostní návyky při výuce INLINE bruslení, osvojit si techniku INLINE bruslení a základní didaktické postupy při výuce INLINE.
Studenti v tomto předmětu osvojí základní techniku bruslení, vybrané prvky krasobruslení a základy ledního hokeje. Dále získají bezpečnostní návyky při výuce bruslení, seznámí se s pravidly ledního hokeje a krasobruslení a také metodické postupy při nácviku základní techniky bruslení. Dalším cílem předmětu je získat bezpečnostní návyky při výuce INLINE bruslení, osvojit si techniku INLINE bruslení a základní didaktické postupy při výuce INLINE.
|
Předpoklady
|
žádné předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
-absolvování závodu v Inline bruslení "Olomoucká Inline brusle", -praktické a teoretické (didaktický test) požadavky z Inline brusleni, -praktické a teoretické (didaktický test) požadavky z bruslení a ledního hokeje.
|
Doporučená literatura
|
-
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Edwards, Ch. (1996). Abeceda inline bruslení. Praha: Ikar.
-
Hrázská, G. (2006). Krasobruslení : škola bruslení, choreografie, pravidla, vybavení, trénink. Praha: Grada.
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Procházka, J. (2010). Inline bruslení bezpečně. Praha: Grada Publishing.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|