Vyučující
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Základní manipulace s míčkem a dribling a vedení míčku, utkání ve florbalu. 2.Zpracování a přihrávání míčku, utkání ve florbalu. 3.Střelba, utkání ve florbalu. 4.Uvolňování s míčkem, utkání ve florbalu. 5.Uvolňování bez míčku, utkání ve florbalu. 6.Dorážení a tečování míčku, utkání ve florbalu. 7.Obsazování hráče s míčkem, utkání ve florbalu. 8.Obsazování hráče bez míčku, utkání ve florbalu. 9.Činnost brankáře, utkání ve florbalu. 10.Zpětná přihrávka, utkání ve florbalu. 11.Protiútok, utkání ve florbalu. 12.Osobní obrana, utkání ve florbalu. 13.Průpravné hry ve florbale, utkání ve florbalu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 1 hodina za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby studenti znali a osvojili si informace o florbalu z hlediska teorie (metodika nácviku, teoretické znalosti o jednotlivých specifických dovednostech, pravidla florbalu) a prakticky zvládli základní herní dovedností (zdokonalení se v základních individuálních činnostech a herních kombinacích). Součástí předmětu je i didaktický výstup, kde se studenti učí vést skupinu žáků, jako učitelé v tělesné výchově na ZŠ a SŠ.
Student bude umět: - vysvětlit základní pravidla florbalu - prakticky ukázat a teoreticky popsat základní herní dovednosti ve florbalu - bude znát pohybové a průpravné hry ve florbalu - vyučovat v tělesné výchově na ZŠ a SŠ florbal
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty z navazujícího studia (Mgr.) z Fakulty tělesné kultury!!
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast ve výuce. Rozhodování utkání. Znalost pravidel florbalu - test. Praktický výstup (nácvik, rozvoj specifických dovedností) předem určeného tématu. 100 % docházka.
|
Doporučená literatura
|
-
Karczmarczyk, R. (2006). Florbal: učebnice (nejen) pro trenéry. Brno: Computer Press.
-
Kysel, J. (2010). Florbal : kompletní průvodce. Praha: Grada.
-
Kysel, J. (2009). Herní kombinace: příklady tréninkových jednotek. Praha: Česká florbalová unie.
-
Martínková, Z. (2009). Florbal: praktický průvodce tréninkem mládeže. Praha: Česká florbalová unie.
-
Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
-
Perič, T. (2012). Sportovní příprava dětí 2: zásobník cvičení. Praha: Grada Publishing.
-
Skružný, Z. (2005). Florbal: technika, trénink, pravidla hry. Praha: Grada.
|