Vyučující
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řešené oblasti: - Problematika vyhodnocení zatížení hráčů v utkání ve vybrané sportovní hře - Problematika vyhodnocení zatížení hráčů v tréninku ve vybrané sportovní hře - Problematika vyhodnocení zatížení sportovců v cyklických a acyklických sportech - Problematika ověření validity motorických testů ve vybrané sportovní hře - Problematika ověření validity motorických testů v cyklických a acyklických sportech - Problematika ověření reliability, senzitivity a využitelnosti motorických testů ve vybrané sportovní hře - Problematika ověření reliability, senzitivity a využitelnosti motorických testů v cyklických a acyklických sportech - Problematika diagnostiky únavy pro sportovním výkonu ve vybraném sportu - Problematika diagnostiky techniky v cyklických a acyklických sportech
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Záměrem předmětu je aplikovat vědomosti i praktické dovednosti v oblasti diagnostických metod zabývajících se analýzou a vyhodnocováním sportovního výkonu v různých sportovních odvětvích a disciplínách. Základním úkolem studentů bude uplatnit znalosti z předmětu "Diagnostika ve sportu 1" v praxi, zvolit si oblast výzkumu, vytvořit výzkumný projekt (diagnostický záměr, technika) řešící jeden z níže uvedených problémů, následně provést měření (získat potřebná data) a v rámci diskuse k prezentaci výsledků interpretovat výsledky měření.
Po absolvování předmětu je u studenta vytvořen základ vědomostí i praktických dovedností pro užití jednotlivých prvků diagnostického subsystému při řízení tréninkového procesu v základní a specializované etapě sportovní přípravy.
|
Předpoklady
|
Poznatky z předmětu Anatomie, Fyziologie zátěžové, sportovní biomechaniky a Diagnostiky sportovní výkonnosti 1.
KPK/FAN
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Aktivní účast na praktických cvičeních, dva projekty na zvolené téma (záměr, měření, interpretace získaných výsledků.
|
Doporučená literatura
|
-
Belej, M., & Junger, J. (2006). Motorické testy koordinačných schopností. Prešov: Prešovská univerzita, Fakuta športu.
-
Boyle, M. (2004). Functional training for sports. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Dvořák, R. (2007). Základy kinezioterapie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Kohoutek, M. (2000). Testování motorických schopností. Manuál pro učitele tělesné výchovy na základních školách. Praha.
-
Langer, F. (2006). Diagnostika sportovní výkonnosti. Sborník z konferece trenérů Olympiské solidarity. Nymbur: Český olympijský výbor.
-
Langer, F. (2008). Diagnostika tlakových sil při kontaktu nohy s podložkou ve sportu pomocí vyšetřovacích metod, běžně využívaných ve fyzioterapii a rehabilitačním lékařství. Mezinárodní konference Sport a kvalita života. Brno: Fakulta sportovních studií.
-
Měkota, K., & Blahuš, P. (1983). Motorické testy v tělesné výchově. Praha: SPN.
-
Měkota, K., & Novosad, J. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
|