Vyučující
|
-
Dub Jiří, Mgr.
-
Viktorjeník Dušan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metodika nácviku a zdokonalování techniky všech plaveckých způsobů, startů a obrátek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Teoretické a praktické doplnění poznatků z oboru teorie a didaktika základního a zdokonalovacího plavání. Nácvik techniky plaveckého způsobu motýlek.
Student po absolovování předmětu umí: - uplavat požadovanou (50 m) vzdálenost plaveckýma způsobama - prsa, kraul, znak a motýlek, - vysvětlit zásady bezpečnosti a chování při výuce plavání, - rozpoznat a opravit nedostatky v technice plaveckých způsobů.
|
Předpoklady
|
Student musí mít splněný předmět KAS/PG2
KAS/PG2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Aktivní účast ve vyučovacích jednotkách. - Uplavat 50metrů plaveckýma způsobama prsa, kraul, znak a motýlek, - Test z pravidel plavání. - Splnění praktického plaveckého trojboje.
|
Doporučená literatura
|
-
& Neuls, F. (2013). Plavání: (příručka pro studující tělovýchovné obory). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
HOFER, Z., a kol. (2012). Technika plaveckých způsobů,3. vyd.. Praha: Karolinum.
-
Hoch, M. et al. (1987). Plavání: teorie a didaktika. Praha: SPN.
-
Knobová, P., & Svozil, Z. (1997). Hry a pohybové činnosti ve vodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Miler, T. (1984). Branně tělovýchovné aktivity: plavání ve ztížených podmínkách a záchrana tonoucích. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Svozil, Z. (1992). (1992). Didaktika plavání pro 2. stupeň základní školy.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|