Vyučující
|
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praktické dovednosti z oblasti aerobní gymnastiky, teorie aerobiku, teorie hudby, didaktika - tvorba choreografie, stavba hodiny aerobiku a aerobních programů. Praktická a teoretická zkouška k licenci "Instruktor aerobiku".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Získání praktických dovedností a teoretických vědomostí instruktora aerobiku, didaktika - tvorba choreografie, stavba hodiny aerobiku a aerobních programů. Možnost získání licence "Instruktora aerobiku".
Student bude schopen využít získané praktické dovednosti a teoretické vědomosti v roli instruktora aerobiku, prakticky propojit hudbu s pohybem, tvořit samostatně choreografie, naplánovat odpovídající stavbu hodiny aerobiku a aerobních programů. Možnost získání licence "Instruktor aerobiku".
|
Předpoklady
|
Základy aerobiku nebo aerobní gymnastiky (KAS/AEROB, KAS/GYMA1, KAS/STRA).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a cvičeních (80%). Plnění průběžných praktických úkolů. Závěrečná teoretická a praktická zkouška k licenci "Instruktor aerobiku". Základy fyziologie, anatomie, ST, ZG, RG, SG, ÚG.
|
Doporučená literatura
|
-
Adamus, M., & Tomajko, D. (1994). Vyučovací postup při nácviku basketbalu [DVD]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Adamus, M. (1997). Aplikace problémového vyučování při nácviku basketbalu ve školní tělesné výchově. Olomouc: UP.
-
Bolton. Výukové vzorce.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
-
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (1992). ..aby se tělesná výchova nepřežila III. Těl. Vých. Mlád., 57(6), 1-6.
-
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha.
-
Haník, Z., & Lehnert, M. (2004). Volejbal. [Praha]: Český volejbalový svaz.
-
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Kováčová. Aerobik.
-
Psotta, R., & Velenský, M. (2009). Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum.
-
Skopová Beránková. Průvodce aerobiku.
-
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Tomajko, D., & Adamus, M. (1995). Využití problémového vyučování při nácviku basketbalu. In Sborník referátů z mezinárodní vědecké konference Hra v životě člověka (pp. 121-126). Plzeň: Západočeská Univerzita.
-
Tomajko, D. (1993). Aplikace didaktických stylů v basketbalu. Těl. Vých. Mlád. 59(4), 39-41.
-
Tomajko, D. (1997). Dynamický přístup k výuce sportovních her. In Sborní referátů z mezinárodního vědeckého semináře Didaktický proces v současném pojetí tělesné výchovy (pp. 67-70).. Olomouc: UP, FTK.
-
Tomajko, D. (1994). Epizody vyučovací jednotky s různými didaktickými styly. Těl. Vých. Sport. Mád., 60(8), 26-31.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Votík, J. (1995). Sportovní příprava mládeže v kopané. Plzeň: ITV.
-
Zapletalová, L., Přidal, V., & Tokár, J. (2001). Volejbal - učebné texty pre školenia trenérov 1. triedy. Bratislava: PEEM.
|