Název předmětu | Francouzština mírně pokročilí 4 |
---|---|
Kód předmětu | KAL/FMP4 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Francouzština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
L10 Komunikační cíle: prohloubit znalost frází pro elektronickou korespondenci, vyjádřit přípustku, umět vyjádřit stížnost, nesouhlas, námitky Probíraná gramatika: přípustkové konektory, opozice; toujours, déj?; ne...jamais L11 Komunikační cíle: vyjádřit příčinu a následek, umět klást důraz na informaci Probíraná gramatika: rod trpný; příčina, následek L12 Komunikační cíle: umět vyjádřit domněnku, předpoklad a podmínku; vyjádřit jistotu, samozřejmost Probíraná gramatika: věta podmínková, podmiňovací způsob přítomný tvoření a použití; dans ce cas, au cas o?...; gerundium (přechodník přítomný), řeč přímá a řeč nepřímá
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Kurz pro studenty, kteří se s francouzštinou již setkali a zvládají základy gramatiky a jednoduché konverzační okruhy. Během kurzu bude kladen důraz na probrání francouzské normativní gramatiky a náročnějších konverzačních okruhů včetně porozumění tématicky zaměřených poslechových cvičení. Očekává se výrazné rozšíření slovní zásoby. Upozornění: Student má povinnost ukončit každý semestr kurzu do konce zkouškového období semestru, ve kterém si daný kurz zapsal!
(CEFR B1) Student ovládá základní fráze elektronické korespondence ve francouzštině. Dokáže vyjádřit přípustkové, odporovací, podmínkové a příčinné vztahy mezi větami. Umí vyjádřit stížnost, nesouhlas a námitky. Dokáže klást důraz na danou informaci ve vlastním sdělení. Je schopen vyjádřit vlastní domněnku a předpoklad. Dokáže přímou řeč převést na řeč nepřímou. Zvládá ústní i písemné vypravování příběhů. |
Předpoklady |
Úroveň zlalostí studenta (podle CEFR) A2:student rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. velmi základní osobní a rodinné informace, nakupování, místopis, zaměstnání). Může komunikovat při jednoduchých a rutinních úkolech, které vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných záležitostech. Umí s pomocí jednoduchých výrazů popsat aspekty svého vzdělání, bezprostřední okolí a bezprostřední potřeby.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Písemný test
Docházka do výuky - max. 2 absence. Nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině. Aktivní účast ve výuce. Řádné vypracování zadaných domácích úkolů. Úspěšné zvládnutí krátkých průběžných testů a písemného zápočtového testu. Všechny náležitosti k zápočtu (včetně písemných prací a testu) student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) | Kategorie: Sociální vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) | Kategorie: Filozofie, teologie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) | Kategorie: Sociální vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |