Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Szcześniak Konrad, DR HAB
|
Obsah předmětu
|
V letním semestru je sylabus zaměřen na analýzu souvětí souřadných i podřadných, určování druhů vedlejších vět a jejich struktury. Stejná pozornost je věnována slovosledu, elipse, větné kondenzaci, nominálním proti verbálním trendům v angličtině a češtině a také pravidlům aktuálního členění větného a důrazného slovosledu. České ekvivalenty těchto složitějších větných celků poskytnou studentům souhrnné vědomosti o typických rysech obou jazyků a naučí je správnému překládání. Stejně jako v zimním semestru si studenti získané informace prověří v praktickém rozboru vět a souvětí v seminářích navazujících na přednášky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
V tomto navazujícím kurzu se studenti seznámí se souvětím - podřadným i souřadným, s typy vedlejších vět, větnou kondenzací, elipsou, zdůrazňovacími konstrukcemi, aktuálním větným členěním i správnou interpunkcí. Zvláštní důraz je kladen na typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou.
Studenti se seznámí se základní terminologií anglické syntaxe.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
Zápočet 80% aktivní účast v hodinách (70% ISP) pečlivá příprava do seminářů dva průběžné testy Ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Biber,D.; Conrad, S.; Leech,G. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow.
-
Dušková, L. (1994). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha.
-
Greenbaum, S.; Quirk, R. (1990). Student´s Grammar of the English Language. Harlow.
-
Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. Cambridge.
-
Chalker, S. (2005). A Student´s English Grammar Workbook. Harlow.
-
Van Valin Jr., R.D. (2001). An Introduction to Syntax. Cambridge.
|