Předmět: Výpočetní technika pro angličtináře

« Zpět
Název předmětu Výpočetní technika pro angličtináře
Kód předmětu KAJ/YCOMP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Seznámení s vybranými stránkami a portály pro učitele angličtiny. Práce s on-line slovníky, cvičeními na portálech pro učitele, stránkami s video a audio materiály pro učitele angličtiny. Vytváření vlastních výukových prezentací offline i online. Vytváření vlastních výukových materiálů s obrázky a grafikou. Vytvoření vlastní wiki a blogu. Vytváření vlastních interaktivních cvičení a kvízů.Vvytváření dotazníků, výzkumů apod. Možnosti prohlížečů webu, nejvhodnější způsoby hledání v síti, seznam stránek, které pomohou učitelům AJ Práce s on-line slovníky - výkladové, překladové, speciální - obrázkové, synonym, antonym, jednojazyčné slovníky AJ atd. Práce s wiki pro umísťování odkazů a souborů na síti. Vytvoření základní www stránky pro možnost odkazů na interaktivní cvičení. Využití free hostingu a domény pro tvorbu vlastních stránek pro podporu výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce s audiovizí
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - pracovat s online slovníky a portály pro učitele AJ, - vytvářet vlastní interaktivní cvičení pro žáky, - vytvořit vlastní blog pro podporu výuky AJ, - vytvářet vlastní online i offline výukové prezentace, - vytvářet učební materiály s obrázky a další grafikou., - vytvářet vlastní soubory pracující s obrázky, komiksy, online pohlednicemi, atd., - umisťovat své soubory a odkazy na třídní wiki, - vytvářet vlastní online prezentace, využívat free hosting a domény pro účely výuky AJ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Docházka 80% Seminární práce (prezenatce) podle zadání učitele, které je k dispozici na Moodle.
Doporučená literatura
  • Broadbent, Brooke. (2002). ABCs of e-Learning.. San Francisco.
  • DUDENEY, G. - N. HOCKLY. (2007). How to Teach English with Technology.. Harlow: Pearson Education Ltd.
  • DUDENEY, G. The Internet and the Language classroom. New York: Cambridge University Press, 2007..
  • Hardisty, David - Windeatt, Scott. (1995). CALL.. Oxford.
  • Lewis, Gordon. (2004). The Internet and Young Learners.. Oxford.
  • Obenausová, Světlana. (2006). Pracovní materiál pro výuku předmětu Výpočetní technika pro angličtináře.. Olomouc.
  • Teeler, Dede - Gray, Peta. (2000). How to Use the Internet in ELT.. Harlow, England.
  • Windeatt, Scott - Hardisty, David - Eastment, David. (2000). The Internet.. Oxford.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr