Předmět: Angličtina pro materšké školy 2

« Zpět
Název předmětu Angličtina pro materšké školy 2
Kód předmětu KAJ/UM2Q
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní principy psychologie osvojování a učení se cizímu jazyku dítětem předškolního a mladšího školního věku. Specifika cizojazyčného vyučování/učení žáků předškolního věku a žáků 1. a 2. ročníku ZŠ. Didaktické metody, postupy a organizační formy výuky vhodné pro počáteční výuku cizím jazykům. Různé přístupy a prostředky k aktivizaci žáků. The Total Physical Response ? Metoda celkové fyzické odpovědi. Činnostní vyučování. Senzomotorické učení. Audio-orální kurz. Význam, rozdělení a využití jazykových her ve výuce. Písničky. Jazz Chants. Využití a význam literatury pro děti a prvků dramatizace ve výuce angličtiny. Principy prezentace, procvičování a upevňování jazykových prostředků a řečových dovedností. Integrované vyučování anglického jazyka. Metoda jazykového vyučování napříč vzdělávacími obsahy primárního kurikula. Jazykové sprchy. Tematické vyučování, práce na projektech. Učební materiály a pomůcky ? učebnice, zvukové nahrávky, obrázkové karty, videa, časopisy, slovníky, IT, doplňkové učební materiály pro učitele aj. Podněty pro úpravy a tvorbu vlastních učebních materiálů. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka. Plánování a hodnocení výuky. Zásady hodnocení žáků. Základní zásady integrace žáků znevýhodněných skupin.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Studenti se seznámí se základními principy a postupy při výuce angličtiny dětí předškolního věku. Studenti se seznámí s moderními metodami výuky. Naučí se využívat dostupné učební materiály a vytvářet vlastní výukové materiály.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test, Seminární práce

Docházka 80% Test. Zápočtová práce.
Doporučená literatura
  • BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
  • HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners. Oxford.
  • REILLY, V. (1997). Very Young Learners. Oxford.
  • SCOTT, W. (1990). Teaching English to Children. Harlow: Longman.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní