Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Černá Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní principy psychologie osvojování a učení se cizímu jazyku dítětem předškolního a mladšího školního věku. Specifika cizojazyčného vyučování/učení žáků předškolního věku a žáků 1. a 2. ročníku ZŠ. Didaktické metody, postupy a organizační formy výuky vhodné pro počáteční výuku cizím jazykům. Různé přístupy a prostředky k aktivizaci žáků. The Total Physical Response ? Metoda celkové fyzické odpovědi. Činnostní vyučování. Senzomotorické učení. Audio-orální kurz. Význam, rozdělení a využití jazykových her ve výuce. Písničky. Jazz Chants. Využití a význam literatury pro děti a prvků dramatizace ve výuce angličtiny. Principy prezentace, procvičování a upevňování jazykových prostředků a řečových dovedností. Integrované vyučování anglického jazyka. Metoda jazykového vyučování napříč vzdělávacími obsahy primárního kurikula. Jazykové sprchy. Tematické vyučování, práce na projektech. Učební materiály a pomůcky ? učebnice, zvukové nahrávky, obrázkové karty, videa, časopisy, slovníky, IT, doplňkové učební materiály pro učitele aj. Podněty pro úpravy a tvorbu vlastních učebních materiálů. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka. Plánování a hodnocení výuky. Zásady hodnocení žáků. Základní zásady integrace žáků znevýhodněných skupin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se základními principy a postupy při výuce angličtiny dětí předškolního věku. Studenti se seznámí s moderními metodami výuky. Naučí se využívat dostupné učební materiály a vytvářet vlastní výukové materiály.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Seminární práce
Docházka 80% Test. Zápočtová práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
-
HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
-
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
-
PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners. Oxford.
-
REILLY, V. (1997). Very Young Learners. Oxford.
-
SCOTT, W. (1990). Teaching English to Children. Harlow: Longman.
|