Předmět: Didaktika

« Zpět
Název předmětu Didaktika
Kód předmětu KAJ/UDIDQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Psychologické základy osvojování a učení se cizímu jazyku. Základní didaktické principy a postupy ve výuce cizích jazyků. Angličtina jako jazyk interakce mezi učitelem a žáky v průběhu vyučování. Principy komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků. Typy, struktura a organizační formy výuky. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka. Formy výuky v heterogenních třídách, párová a skupinová práce. Využití jazykových her. Základní zásady integrace žáků se specifickými poruchami učení (dyslektiků) do hodin cizích jazyků. Jazykové chyby - základní typy chyb a jejich příčiny. Kontrola a hodnocení výkonu žáků v hodinách cizího jazyka.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - charakterizovat základní odlišnosti žáků mladšího, středního a staršího věku, - vyjmenovat a charakterizovat základní metody, postupy a organizační formy cizojazyčné výuky, - ovládat základní didaktické postupy a prostředky pro zajištění motivace žáků v hodinách AJ, - chápat význam angličtiny jako jazyka komunikace mezi učitelem a žáky ve třídě, - definovat základní principy komunikativního přístupu k výuce cizích jazyků, - objasnit základní zásady práce se žáky se specifickými poruchami učení.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% aktivní účast na seminářích. Průběžné plnění zadaných úkolů.
Doporučená literatura
  • Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP.
  • Harmer, J. (1991). How to teach English . London: Longman.
  • Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
  • LENOCHOVÁ, A. a kol. (2003). Materials and tasks for distance students. Olomouc: UP.
  • Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP.
  • Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní