Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psychologické základy osvojování a učení se cizímu jazyku. Základní didaktické principy a postupy ve výuce cizích jazyků. Angličtina jako jazyk interakce mezi učitelem a žáky v průběhu vyučování. Principy komunikativního přístupu k vyučování cizích jazyků. Typy, struktura a organizační formy výuky. Příprava učitele na hodinu cizího jazyka. Formy výuky v heterogenních třídách, párová a skupinová práce. Využití jazykových her. Základní zásady integrace žáků se specifickými poruchami učení (dyslektiků) do hodin cizích jazyků. Jazykové chyby - základní typy chyb a jejich příčiny. Kontrola a hodnocení výkonu žáků v hodinách cizího jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - charakterizovat základní odlišnosti žáků mladšího, středního a staršího věku, - vyjmenovat a charakterizovat základní metody, postupy a organizační formy cizojazyčné výuky, - ovládat základní didaktické postupy a prostředky pro zajištění motivace žáků v hodinách AJ, - chápat význam angličtiny jako jazyka komunikace mezi učitelem a žáky ve třídě, - definovat základní principy komunikativního přístupu k výuce cizích jazyků, - objasnit základní zásady práce se žáky se specifickými poruchami učení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% aktivní účast na seminářích. Průběžné plnění zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: CUP.
-
Harmer, J. (1991). How to teach English . London: Longman.
-
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
-
LENOCHOVÁ, A. a kol. (2003). Materials and tasks for distance students. Olomouc: UP.
-
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge: CUP.
-
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge.
|