Předmět: Didaktika angličtiny B

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny B
Kód předmětu KAJ/UABQ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Černá Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vztah jazykových prostředků a řečových dovedností. Rozvoj orálních dovedností (poslech, mluvení). Práce se slovní zásobou. Vhodné metody nácviku mluvnice. Pravidelná pozornost bude věnována práci s učebnicemi, slovníky, Evropským jazykovým portfoliem, tvorbě vlastních výukových materiálů, hodnocení učebních materiálů a jejich výběru.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je vybavit studenty učitelskými dovednostmi, které jim umožní, aby v hodinách anglického jazyka volili adekvátní formy výuky jazykových prostředků a řečových dovedností, aby používali efektivně a jazykově správně angličtinu jako jazyk komunikace ve třídě, aby flexibilně přistupovali k tvorbě školních vzdělávacích programů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% docházka, aktivní účast, plnění všech zadaných úkolů.
Doporučená literatura
  • (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge.
  • (2002). Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let v České republice. Plzeň.
  • BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
  • HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
  • SCOTT, W. (1990). Teaching English to Children. Harlow: Longman.
  • Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní