Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Řeřicha Václav, doc. PhDr. CSc.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Koheze a koherence textu. Typy kohezních prostředků. Informativnost textu. Intertextualita. Typy důrazného slovosledu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem této disciplíny je seznámit studenty s tzv. nadvětnou syntaxí ? tj. kohezí a koherencí textu, jeho informativností, provázaností s jinými texty (intertextualita), typy důrazného slovosledu a jejich významem pro sdělnou hodnotu textu. Semináře umožní studentům, aby v průběhu semestru na základě jak kolektivní, tak individuální práce získali praktické dovednosti při práci s texty.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
- docházka - analýza textu - kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
Biber,D.; Conrad, S.; Leech,G. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow.
-
Crystal, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of English Language. Cambridge.
-
de Beaugrande, R., and W. Dresler. Introduction to Text Linguistics.
-
Hornová, L. (2006). Awfully Afraid of Analysis?. Olomouc.
-
Tárnyiková, J. (2002). From Text to Texture. Olomouc.
-
Urbanová, Ludmila, Oakland, Andrew. (2002). Úvod do anglické stylistiky. Brno.
-
Vilém Mathesius. (1975). A Functional Analysis of Present-Day English on a general linguistic basis. Praha.
-
Yule, George; Brown, Gillian. (1983). Discourse analysis. Cambridge: CUP.
|