-
(2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge.
-
(2001). Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha.
-
(2002). Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let v České republice. Plzeň.
-
Bassnett, S. (2003). Studying British Cultures. London.
-
Baym, N. et al. (2000). The Norton Anthology of American Literature. New York.
-
Brodey, K. (1998). History of England. Milan.
-
Brodey, K. (1996). History of the United States. Milan.
-
Campbell, N., Kean, A. (2006). American Cultural Studies: An Introduction to American Culture.. New York.
-
Dušková, L. (1994). Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha.
-
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
-
Choděra, R. a kol. (2001). Didaktika cizích jazyků na přelomu století. Rudná u Prahy.
-
CHODĚRA, Radomír. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha.
-
Libuše Hornová. (2003). Referenční slovník gramatických termínů. Olomouc.
-
McDowall, D. (2007). An Illustrated History of Britain. Harlow.
-
O´Callaghan, B. (2007). An Illustrated History of the USA. Harlow.
-
Peprník, Jaroslav. (1998). English Lexicology. Olomouc.
-
Quirk, R., Greenbaum, S., Leech, G. & Svartvik, J. (1991). A Student´s Grammar of the English language. Longman.
-
ROACH, PETER. (2009). English Phonetics and Phonology.. Cambridge.
-
Thornbury, S. (2006). An A-Z of ELT. Oxford.
-
Thornley, C.G. (1993). An Outline of English Literature. London.
-
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge.
-
Vodičková, M. (2006). How to Read and Study Literature. Olomouc.
|