Předmět: Další anglicky mluvící země

« Zpět
Název předmětu Další anglicky mluvící země
Kód předmětu KAJ/REA3Q
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Obenausová Světlana, PhDr. Ph.D.
  • Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
  • Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zaměříme se pouze na země, kde je angličtina prvním či hlavním jazykem, nepůjde tedy o přehled všech zemí, kde používají angličtinu jako jeden z oficiálních jazyků. Půjde o detailní pohled na další anglicky mluvící země, jakými jsou Irsko, Kanada, Austrálie, Nový Zéland, eventuálně i Indie a JAR. Prezentace učitele i studentů se zaměří na všechny aspekty těchto zemí jako jsou kultura, historie, zeměpisné podmínky a příroda. Součástí kurzu je online studijní opora s množstvím odkazů, textového i obrazového materiálu, dále zde studenti najdou videa, interaktivní cvičení a kvizy, testy a domácí úkoly.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Příprava na zápočet - 4 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - charakterizovat jednotlivé anglicky mluvící země ať už ze zeměpisného, společenského či kulturního hlediska, - popsat přínos nejdůležitějších osobností politického a kulturního života těchto zemí, - vysvětlit rozdíly mezi použitím angličtiny - native speaker, lingua franca, pidgin English, creole apod.
Absolvování REAL1.
Předpoklady
Schopnost studovat a diskutovat v angličtině.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Aktivní účast v hodinách, včasné plnění domácích úkolů a testů a prezentace.
Doporučená literatura
  • Bothwell, H. (2008). The Penguin History of Canada. London.
  • CRYSTAL, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge.
  • Ferguson, N. (2004). Empire: How Britain Made the Modern World. London.
  • Macintyre, S. (2004). A Concise History of Australia. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní