Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Obenausová Světlana, PhDr. Ph.D.
-
Anténe Petr, Mgr. Ph.D.
-
Čipkár Ivan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zaměříme se pouze na země, kde je angličtina prvním či hlavním jazykem, nepůjde tedy o přehled všech zemí, kde používají angličtinu jako jeden z oficiálních jazyků. Půjde o detailní pohled na další anglicky mluvící země, jakými jsou Irsko, Kanada, Austrálie, Nový Zéland, eventuálně i Indie a JAR. Prezentace učitele i studentů se zaměří na všechny aspekty těchto zemí jako jsou kultura, historie, zeměpisné podmínky a příroda. Součástí kurzu je online studijní opora s množstvím odkazů, textového i obrazového materiálu, dále zde studenti najdou videa, interaktivní cvičení a kvizy, testy a domácí úkoly.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - charakterizovat jednotlivé anglicky mluvící země ať už ze zeměpisného, společenského či kulturního hlediska, - popsat přínos nejdůležitějších osobností politického a kulturního života těchto zemí, - vysvětlit rozdíly mezi použitím angličtiny - native speaker, lingua franca, pidgin English, creole apod.
Absolvování REAL1.
|
Předpoklady
|
Schopnost studovat a diskutovat v angličtině.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast v hodinách, včasné plnění domácích úkolů a testů a prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Bothwell, H. (2008). The Penguin History of Canada. London.
-
CRYSTAL, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge.
-
Ferguson, N. (2004). Empire: How Britain Made the Modern World. London.
-
Macintyre, S. (2004). A Concise History of Australia. Cambridge.
|