Předmět: Pronunciation in the classroom

« Zpět
Název předmětu Pronunciation in the classroom
Kód předmětu KAJ/QTPR@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zatloukalová Leslie Joy
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Topics: Differences between of systems of English and Czech pronunciation. Typical problems of Czech learners of English pronunciation. Teaching pronunciation of English vowels and consonants. Teaching rhythm of English speech. Teaching linking in English speech. Teaching intonation. Approaches and activities suitable for teaching pronunciation at primary and lower secondary schools.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
Aims: Students will be able to: - characterise and explain typical difficulties found in Czech learners of English pronunciation, - select and apply effective methods of teaching English vowels and consonants, - select and apply effective methods of teaching English rhythm, linking and intonation, - select, adapt and design various activities suitable for teaching pronunciation to primary and lower secondary learners of English.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

- 80% attendance, - active participation in lessons, - timely completion of homework as required by the teacher, - timely submission of a term paper meeting all teacher's requirements. Requirements for students with ISP: - students must complete all tasks set by the teacher during and at the end of the semester - attendance is not compulsory - at the end of the semester, students will be interviewed by the teacher to demonstrate that they independently acquired all the course content dealt with in the lessons
Doporučená literatura
  • BAKER, A. (2008). Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course.. Cambridge.
  • BAKER, A. (2006). Tree or Tree? An elementary pronunciation course. Cambridge.
  • COLLINS, B & MEES I. M. (2003). Practical Phonetics and Phonology. London.
  • KELLY, G. (2000). How to Teach Pronunciation. Harlow.
  • MARKS, J. a BOWEN, T. (2012). The Book of Pronunciation: Proposals for a practical pedagogy. Guildford. Guildford.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -