Předmět: ICT for students of English

« Zpět
Název předmětu ICT for students of English
Kód předmětu KAJ/QITE@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
  • Bačíková Barbora, Mgr.
Obsah předmětu
Topics: A detailed introduction to the internet, the potential of web browsers, the most suitable ways of searching the network; a list of pages that will help students in their English studies. Working with a range of online dictionaries -explanatory, translation, specialist & pictorial, synonyms, antonyms, monolingual dictionaries etc. to help write professional texts and prepare for examinations and specialized subjects. British National Corpus. Working with programs to find stable phrases (collocations). Online Presentation: Suitable tools for own presentations. Work with pictures, create pictures from text, create small stories in the form of comics, online postcards. Creating a basic web page for the possibility of links to any source of information.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Metody práce s audiovizí
Výstupy z učení
After completing the course students will be able to: - work with online dictionaries and search the British National Corpus, - create custom images, comics, online postcards, etc. - create powerpoints and other presentations for study and lecture purposes, - place files and links to a group/student wiki, - create own online presentations, use free hosting and domains for presentation and study purposes.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

attendance, seminar paper, presentation
Doporučená literatura
  • DUDENEY, G. The Internet and the Language classroom. New York: Cambridge University Press, 2007..
  • DUDENEY, G. (2000). The Internet and the Language classroom.. Cambridge.
  • RICHARDSON, W. (2006). Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Tools for Classrooms.. London.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní