Předmět: English as a foreign language

« Zpět
Název předmětu English as a foreign language
Kód předmětu KAJ/QEFL@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Topics: Psychological and pedagogical principles underlying foreign language learning. Principles for the short-term and long-term planning of FLT in relation to the requirements set by the national curriculum for foreign languages. Ways of organising teaching and ensuring learner involvement in FLT. Development of methods and approaches to FLT. The changing roles of teachers and learners and their interactions during classroom instruction. Evaluation and selection of teaching materials suitable for FLT in basic schools. Content-based and process syllabus. Basic components constituting a syllabus and its structure. Principles underlying presentation, practice, production and reinforcement of the language systems and language skills. Feedback and assessment. Suitable approaches to error (and mistake) correction with respect to fluency and accuracy. Classroom research and its application to teaching practice.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
Výstupy z učení
After completing the course students will be able to: - formulate learning aims and criteria to ensure the fulfilment of these, - evaluate, select and use teaching materials suitable for FLT in basic schools, - use feedback and assessment in a suitable way, - understand the principles of content-based and process syllabus development, - use appropriate methods and approaches to FLT in basic schools, - understand the principles of Visible Learning.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

attendance, exam.
Doporučená literatura
  • BARTSCH VESELÁ, Z. (2012). Introduction to ELT Methodology.. Olomouc.
  • HARMER, Jim. (2015). The Practice of English Language Teaching. 5th ed.. Harlow.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní