Vyučující
|
-
Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Topics: Psychological principles underlying foreign language learning. Approaches and methods to teaching foreign languages. English as a means of communication between the teacher and learners in lessons. Teaching and learning in heterogeneous classes, pair and group work. Motivation of learners.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Students will be able to: - characterise individual differences in language development of learners across different age and proficiency levels, - name and characterise different approaches and methods to teaching foreign languages, - use basic teaching strategies to motivate learners in EFL classroom, - understand the importance of English as a means of communication between the teacher and learners.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
attendance, seminar paper, presentation
|
Doporučená literatura
|
-
BROWN, D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching.. New York.
-
Brown, H. D. (2007). Principles of language learning and teaching. Pearson Longman.
-
Doulík, P., Škoda, J. (2011). Psychodidaktika. Praha, Portál.
-
HARMER, J. (2011). The Practice of English Language Teaching. Harlow.
-
Jaroslava Ivanová. (2002). Společný evropský referenční rámec pro jazyk: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.. Olomouc.
-
LIGHTBOWN, P. & SPADA, N. (2013). How Languages are Learned.. Oxford.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.. Brno: Paido.
-
SCRIVENER, J. (2011). Learning Teaching. Oxford.
-
Ur, P. (1996). A Course in Language Teaching. Cambridge.
|