Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pragmatika a její vztah k ostatním lingvistickým disciplínám Pragmatická kompetence Reference a deixe Presupozice Řečové akty Teorie zdvořilosti Konverzační maximy a implikatury Konverzační analýza
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - definovat termín pragmatika a její vztah k ostatním lingvistickým disciplínám, - definovat termín pragmatická kompetence, - vysvětlit referenci a deixi v komunikační situaci, - vysvětlit faktory, které jsou relevantní pro konkrétní výpověď (presupozice), - analyzovat různé řečové akty a vyjmenovat jejich složky, - vysvětlit zdvořilostní strategie s ohledem na různá kulturní prostředí, - definovat konverzační maximy a implikatury.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Písemný test
- 80% docházka (70% studenti s ISP), - aktivní účast na seminářích, - příprava na semináře, plnění zadaných úkolů, - splnění zápočtového testu (minimálně 70% bodů).
|
Doporučená literatura
|
-
Council of Europe. (2001). Common European Framework of Rererence for Languages. Cambridge.
-
CRYSTAL, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge.
-
Crystal, David. (1987). The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press. Cambridge.
-
Levinson, Stephen C. (1983). Pragmatics. Cambridge.
-
Rose, Kenneth R., Kasper, Gabriele. (2001). Pragmatics in Language Teaching. Cambridge.
-
Thornbury, S. (2006). An A-Z of ELT. Oxford.
-
Widdowson, H. G. (2007). Discourse Analysis. Cambridge.
-
Yule, George. (1996). Pragmatics. Oxford.
|