Předmět: Didaktika angličtiny 1

« Zpět
Název předmětu Didaktika angličtiny 1
Kód předmětu KAJ/PPDI1
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cíle a obsah jazykového vyučování na 1. stupni ZŠ. Učební osnovy pro výuku AJ na 1. stupni ZŠ. Metody a postupy v počátečním vyučování/učení CJ na 1. stupni ZŠ. Uplatnění jazykových her. Angličtina jako jazyk komunikace ve třídě. jazykové znalosti a řečové dovednosti. Management. Komunikativní způsob vyučování angličtiny.Pravidelná pozornost bude věnována práci s učebnicemi, slovníky, Evropským jazykovým portfoliem, tvorbě vlastních výukových materiálů, hodnocení učebních materiálů a jejich výběru.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Tento kurz se zaměřuje na získání znalostí z oblasti didaktiky cizích jazyků pro výuku angličtiny dětí na 1. stupni ZŠ. Studenti se seznámí s moderními metodami a formami výuky angličtiny a se základními principy komunikativního přístupu ve výuce cizích jazyků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% docházka, aktivní účast, plnění zadaných úkolů, odevzdání portfolia a seznamu zvládnutých anglických frází používaných pro komunikaci ve třídě, hlasitá četba příběhu.
Doporučená literatura
  • (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge.
  • (2002). Evropské jazykové portfolio pro žáky do 11 let v České republice. Plzeň.
  • BREWSTER, J, ELLIS,G. (1992). The Primary English Teacher Guide. London: Penguin.
  • GILL, S., LENOCHOVÁ, A. (2004). Classroom English. Olomouc.
  • HALLIWELL, S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom. Harlow:Longman.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
  • PINTER, A. (2011). Teaching Young Language Learners. Oxford.
  • SCOTT, W. (1990). Teaching English to Children. Harlow: Longman.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní