Vyučující
|
-
Černá Jana, Mgr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Dítě v mateřské škole z hlediska možností výuky AJ. Metody a postupy při prvotním seznamování předškolních dětí s AJ. Motivace dětí předškolního věku k aktivnímu používání AJ. Poslechové aktivity (poslouchej a proveď, poslouchej a ukaž, poslouchej a namaluj, poslouchej a opakuj) pro děti předškolního věku. Písničky a říkadla ve výuce AJ u dětí předškolního věku. Příběhy a dramatické aktivity vhodné pro výuku AJ v předškolním věku. Pohybové hry vhodné pro výuku AJ v předškolním věku. Praktická aplikace teoretických poznatků (mikro výstupy).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat žáka mateřské školy z hlediska vývojové psychologie, - popsat a realizovat základní metody výuky AJ vhodné pro děti předškolního věku, - popsat a efektivně využít široké spektrum poslechových a mluvních aktivit vhodných pro výuku AJ u předškolních dětí, - využívat ve výuce dětí předškolního věku vhodné písně, říkadla, hry a dramatické aktivity, - posuzovat vhodnost a přiměřenost anglických výukových materiálů pro děti předškolního věku a dle potřeby vytvářet materiály vlastní.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr může být na požádání učitele uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
GRAHAM, C. Creating Chants and Songs. .
-
HANŠPACHOVÁ, J., ŘANDOVÁ, Z. (2005). Angličtina plná her: pro děti předškolního a mladšího školního věku.. Praha: Portál.
-
REILLY, V., HARPER, K. Cookie and Friends. Class book. .
-
REILLY, V., HARPER, K. (2005). Cookie and Friends. Metodická příručka.. Oxford: OUP.
-
REILLY, V., HARPER, K. (2005). Teacher´s Cookie and Friends. Book.. Oxford: OUP.
-
REILLY, V., OCETE, M. C. Jump in! Class book. Oxford: OUP. 2017.
-
REILLY, V., OCETE, M. C. Jump in! Teacher´s Book. Oxford: OUP. 2017.
-
REILLY, V., OCETE, M. C. Jump in! Teacher´s Resource Pack. Oxford: OUP. 2017.
-
REILLY, V., WARD, S. M. Very Young Learners. .
-
ŠIKULOVÁ, R. Kapitoly z předškolní pedagogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.
-
WATTS, E. Oxford basics for children - Storytelling. Oxford: OUP.
-
WESTRUP, H., BAKER, J. Activities using resources. .
-
ZAHÁLKOVÁ, M. Angličtina pro nejmenší. .
|