Předmět: Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 5

« Zpět
Název předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání 5
Kód předmětu KAJ/PDA5@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Itäniemi Janita Liisa Maria
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Anglicky psaná dětská literatura. Práce s literárními texty a rozvíjení čtenářské gramotnosti v AJ na 1. stupni ZŠ. Projevy specifických poruch učení ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ. Práce se žáky se specifickými poruchami učení v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o prokázat základní orientaci v anglicky psané dětské literatuře vhodné k výuce AJ na 1. stupni ZŠ, o různými způsoby efektivně využívat dětskou literaturu v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o orientovat se v problematice výuky AJ u dětí se specifickými poruchami učení, o vhodným způsobem upravovat a vytvářet vlastní doplňkové výukové materiály pro žáky se specifickými poruchami učení ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy). Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele.
Doporučená literatura
  • Hurtová, D; Strnadová, I.; Šigutová, M. (2006). Nápadníček pro učitele a rodiče (nejen) dětí sdyslexií, které začínají sangličtinou. Oxford.
  • Šigutová, M. (2002). Výuka angličtiny u dětí s dyslexií. Příručka pro učitele. Ostrava.
  • Vodičková, M. Children´s literature in the Foreign Language Classroom. Olomouc. 2001.
  • Watts, E. Storytelling. Oxford. 2006.
  • Zelinková, O., Černá, M. a Helena, Z. Dyslexie: Zaměřeno na angličtinu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní