Vyučující
|
-
Černá Jana, Mgr. Ph.D.
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Mezipředmětové vztahy ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ. Různé varianty a možnosti realizace metody CLIL na 1. stupni ZŠ. Projektová práce v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ. Základní reálie anglicky mluvících zemí ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ (zeměpis, kulturní zvyklosti, svátky). Mezikulturní vztahy ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o vhodně využívat mezipředmětových vztahů mezi angličtinou a dalšími předměty na 1. stupni ZŠ, o charakterizovat a efektivně používat různé typy aktivit v rámci metody CLIL, o chápat význam projektové metody pro realizaci konceptů činnostního a celostního učení, o navrhovat a realizovat různé formy projektové práce ve výuce angličtina na 1. stupni ZŠ, o prokázat základní znalosti z oblasti jazykových reálií a chápat koncept interkulturality v intencích výuky angličtiny na 1. stupni ZŠ, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
- 80% docházka, - aktivita v hodinách, - včasné plnění domácích úkolů dle požadavků učitele, - zpracování a včasné odevzdání seminární práce dle zadání učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr bude uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách.
|
Doporučená literatura
|
-
BENTLEY, K. Primary Curriculum Box. CLIL lessons and activities for younger learners. Cambridge: CUP. 2009.
-
CALABRESE, I., RAMPONE, S. Cross-Curricular Resources for Young Learners. Oxford: OUP. 2009.
-
GILL, S., ČAŇKOVÁ, M. Intercultural activities. Oxford: OUP. 2002.
-
NAJVAR, P. Cizí jazyky napříč předměty 1. stupně ZŠ: CLIL z perspektivy VÚP. Pedagogická orientace, roč. 19, č. 1, s. 93-99. 2009, ISSN 12114669.
-
PHILLIPS, D., BURWOOD, S. Projects with Young Learners. Oxford: OUP. 2002.
-
PUCHTA, H., WILLIAMS, M. Teaching Young Learners to Think. Cambridge: CUP. 2012.
|