Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře zahrnující teorii i praxi, přednášky učitele doplněné prezentacemi, diskuse o využití jednotlivých programů, tutoriály. Studenti dále samostatně plní úkoly pomocí online opory. Témata: Studium metodických textů o začlenění ICT do výuky angličtiny. Seznámení se stránkami a portály pro učitele angličtiny. Práce s on-line slovníky, cvičeními na portálech pro učitele, stránkami s video a audio materiály pro učitele angličtiny. Vytváření vlastních výukových prezentací offline i online. Vytváření vlastních výukových materiálů s obrázky a grafikou. Vytvoření vlastní wiki a blogu. Práce s Edmodem, vytváření cvičení a kvizů v tomto programu. Vytváření vlastních interaktivních cvičení a kvízů. Vytváření dotazníků, výzkumů apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - pracovat s online slovníky a portály pro učitele, - vytvářet vlastní interaktivní cvičení pro žáky, - vytvořit vlastní blog, - vytvářet vlastní online i offline výukové prezentace, - vytvářet učební materiály s obrázky a další grafikou, - použít v praxi teorii ze studijních materiálů pro ICT4ELT.
Práce s MS Word, práce s obrázky, vyhledávání na internetu.
|
Předpoklady
|
Schopnost základní práce s počítačem a internetem. Angličtina na úrovni B2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Aktivní účast v semináři, plnění úkolů, četba doporučených materiálů a komentování četby v blogu.
|
Doporučená literatura
|
-
Dudeney, G. - Hockly, N. (2007). How to teach English with technology.. Harlow, England, kniha.
-
Gage, J. (2008). How to use an Interactive Whiteboard in your primary classroom. New York, kniha.
-
Gage, J. (2006). How to use an Interactive Whiteboard in your secondary classroom. New York, kniha.
-
Gitsaki, C. - Taylor, R. (2000). Internet English - www-based communication activities. Oxford, kniha.
-
Leask, M. - Pachler, N. (ed.). (1999). Learning to Teach Using ICT in the Secondary School. London, kniha.
-
Lewis, G. (2004). The Internet and Young Learners. Oxford, kniha.
-
Richardson, W. (2006). Blogs, wikis, podcasts. London, kniha.
-
Solomon, G. - Schrum , L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. Washington, kniha.
|