Předmět: Výpočetní technika pro učitele angličtiny

« Zpět
Název předmětu Výpočetní technika pro učitele angličtiny
Kód předmětu KAJ/KVTUQ
Organizační forma výuky Cvičení + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
  • Duda Ondřej, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Semináře zahrnující teorii i praxi, přednášky učitele doplněné prezentacemi, diskuse o využití jednotlivých programů, tutoriály. Studenti dále samostatně plní úkoly pomocí online opory. Témata: Studium metodických textů o začlenění ICT do výuky angličtiny. Seznámení se stránkami a portály pro učitele angličtiny. Práce s on-line slovníky, cvičeními na portálech pro učitele, stránkami s video a audio materiály pro učitele angličtiny. Vytváření vlastních výukových prezentací offline i online. Vytváření vlastních výukových materiálů s obrázky a grafikou. Vytvoření vlastní wiki a blogu. Práce s Edmodem, vytváření cvičení a kvizů v tomto programu. Vytváření vlastních interaktivních cvičení a kvízů. Vytváření dotazníků, výzkumů apod.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - pracovat s online slovníky a portály pro učitele, - vytvářet vlastní interaktivní cvičení pro žáky, - vytvořit vlastní blog, - vytvářet vlastní online i offline výukové prezentace, - vytvářet učební materiály s obrázky a další grafikou, - použít v praxi teorii ze studijních materiálů pro ICT4ELT.
Práce s MS Word, práce s obrázky, vyhledávání na internetu.
Předpoklady
Schopnost základní práce s počítačem a internetem. Angličtina na úrovni B2.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Aktivní účast v semináři, plnění úkolů, četba doporučených materiálů a komentování četby v blogu.
Doporučená literatura
  • Dudeney, G. - Hockly, N. (2007). How to teach English with technology.. Harlow, England, kniha.
  • Gage, J. (2008). How to use an Interactive Whiteboard in your primary classroom. New York, kniha.
  • Gage, J. (2006). How to use an Interactive Whiteboard in your secondary classroom. New York, kniha.
  • Gitsaki, C. - Taylor, R. (2000). Internet English - www-based communication activities. Oxford, kniha.
  • Leask, M. - Pachler, N. (ed.). (1999). Learning to Teach Using ICT in the Secondary School. London, kniha.
  • Lewis, G. (2004). The Internet and Young Learners. Oxford, kniha.
  • Richardson, W. (2006). Blogs, wikis, podcasts. London, kniha.
  • Solomon, G. - Schrum , L. (2007). Web 2.0 new tools, new schools. Washington, kniha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství anglického jazyka pro základní školy minor (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -