Předmět: Tvůrčí psaní

« Zpět
Název předmětu Tvůrčí psaní
Kód předmětu KAJ/KTVP@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Flajšar Jiří, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: základní definice tvůrčího psaní příběh, struktura, zápletka, postavy popis monolog a dialog¨ psaní poezie

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 21 hodin za semestr
Výstupy z učení
studenti budou schopni po absolovování kurzu: psát poezii, prózu, nonfiction analyzovat texty z pohledu autora
znalost tvůrčího psaní v AJ
Předpoklady
schopnost psát a komunikovat v AJ

Hodnoticí metody a kritéria
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Didaktický test

docházka, účast, písemné portfolio, závěrečný test. Požadavky pro studenty s individuálním studijním plánem (ISP) a/nebo pro studenty se spec. potřebami: Studenti s ISP odevzdají extra písemný úkol (esej, 4-5 stran, na téma probírané v kurzu, schválené vyučujícím) a zavěsí ji na stránku kurzu v prostředí Moodle. Alternativně, studenti s ISP a/nebo specifickými potřebami plní upravené požadavky k udělení kreditů za kurz (písemné nebo ústní zkoušení) na základě odborných doporučení Centra podpory studentů se specifickými potřebami.
Doporučená literatura
  • Earnshaw, Stephen, ed. (2014). The Handbook of Creative Writing.. Edinburgh.
  • Hugo, Richard. The Triggering Town: Lectures and Essays on Poetry and Writing. (2010). The Triggering Town: Lectures and Essays on Poetry and Writing.. New York.
  • Minot, Stephen. (2007). Three Genres: The Writing of Fiction/Literary Nonfiction, Poetry, and Drama. Upper Saddle River.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -