Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Babická Blanka, Mgr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Koheze a koherence textu Typy kohezních prostředků Informativnost textu Intertextualita Typy důrazného slovosledu Druhy textů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 42 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti umět: - aplikovat znalosti z předchozích lingvistických disciplín (morfologie, syntax, lexikologie) při analýze textů, - definovat pojmy koheze a koherence textu, - určit míru informativnosti textu, - určit míru provázanosti daného textu s texty jinými (intertextualita), - analyzovat typy důrazného slovosledu, - definovat různé druhy textů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
- analýza textu - ústní kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
Biber, D.; Conrad, S.; Leech, G. (2006). Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow.
-
Crystal, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
-
DeBeaugrande, R.; Dressler, W. (1981). Introduction to Text Linguistics. Harlow.
-
Hornová, L. (2006). Awfully afraid of analysis?. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Tárnyiková, J. (2009). From text to texture: an introduction to processing strategies. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Urbanová, Ludmila, Oakland, Andrew. (2002). Úvod do anglické stylistiky. Brno.
-
Vilém Mathesius. (1975). A Functional Analysis of Present-Day English on a general linguistic basis. Praha.
-
Yule, George; Brown, Gillian. (1983). Discourse analysis. Cambridge: CUP.
|