Vyučující
|
-
Itäniemi Janita Liisa Maria
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Kořínková Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Anglicky psaná dětská literatura. Práce s literárními texty a rozvíjení čtenářské gramotnosti v AJ na 1. stupni ZŠ. Projevy specifických poruch učení ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ. Práce se žáky se specifickými poruchami učení v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: o prokázat základní orientaci v anglicky psané dětské literatuře vhodné k výuce AJ na 1. stupni ZŠ, o různými způsoby efektivně využívat dětskou literaturu v hodinách AJ na 1. stupni ZŠ, o orientovat se v problematice výuky AJ u dětí se specifickými poruchami učení, o vhodným způsobem upravovat a vytvářet vlastní doplňkové výukové materiály pro žáky se specifickými poruchami učení ve výuce AJ na 1. stupni ZŠ, o aplikovat získané teoretické znalosti v praktické výuce (mikro výstupy).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
80% docházka, aktivní účast, včasné plnění zadaných úkolů, odevzdání a obhajoba portfolia splňující konkrétní požadavky učitele. Požadavky pro ISP: - kromě docházky splní student veškeré úkoly zadávané učitelem v průběhu i na konci semestru - semestr může být na požadavek učitele uzavřen ústním pohovorem, v němž student prokáže, že samostatně dostudoval veškeré učivo probírané v hodinách
|
Doporučená literatura
|
-
Hurtová, D; Strnadová, I.; Šigutová, M. (2006). Nápadníček pro učitele a rodiče (nejen) dětí sdyslexií, které začínají sangličtinou. Oxford.
-
Šigutová, M. (2002). Výuka angličtiny u dětí s dyslexií. Příručka pro učitele. Ostrava.
-
Vodičková, M. Children´s literature in the Foreign Language Classroom. Olomouc. 2001.
-
Watts, E. Storytelling. Oxford. 2006.
-
Zelinková, O., Černá, M. a Helena, Z. Dyslexie: Zaměřeno na angličtinu.
|